Atidaryti paeišką Grafinis elementas
Atidaryti paiešką Grafinis elementas
Uždaryti paieškos laukelį
Aktualu

Teisininkas primena: vasaros pramogos turi būti prieinamos visiems

Luko Balandžio, 15min.lt nuotr.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba | 2018 06 18

Prasidėjus šiltajam sezonui, keičiasi ir žmonių laisvalaikis: jie atostogauja, važiuoja į paplūdimius, dažniau pramogauja, lankosi lauko kavinėse. Tačiau, pasak Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Teisės skyriaus vedėjo Vyčio Muliuolio, atsipalaidavus ir besiilsint, būtina nepamiršti ir to, kad lygybę užtikrinantys įstatymai vasarą nenustoja galioti. 

Vasarą ypač aktualus poilsio prie vandens klausimas. Specialiai moterims skirtų paplūdimių apstu. O ar reikalingi tik vyrams skirti paplūdimiai?

Jei yra toks poreikis, taip. Jeigu yra sudaromos sąlygos moterims, logiška, kad analogiškas paslaugas turėtų gauti ir vyrai.

Kaip tuomet teisingai nustatyti paplūdimių ribas?

Balansą rasti labai paprasta. Yra paskirta bendra paplūdimio teritorija, kurią reikėtų protingai padalyti atsižvelgiant į moterų ir vyrų poreikius. Svarbu išsiaiškinti, kiek yra moterų ir vyrų, norinčių šią paslaugą gauti, ir pagal tai išlaikyti proporciją. Tikrai nereikia verstis per galvą ir, pavyzdžiui, vyrams skirti didžiulį paplūdimį, jeigu nėra tokio poreikio.

Pagal Lygių galimybių įstatymą, tiek tos pačios paslaugos ir prekės, tiek informacija apie jas turi būti vienoda visiems asmenims, nepriklausomai nuo jų tautybės, pilietybės ar kalbos. Priešingu atveju, konstatuojama diskriminacija.

Ką daryti Lietuvos gyventojams ir užsienio svečiams, susidūrusiems su situacijomis, panašiomis į aptartąsias? Arba tiesiog pastebėjus, kad kokios nors paslaugos teikiamos nevienodomis sąlygomis?

Pirmiausia, vis dėlto siūlyčiau kreiptis į patį paslaugos teikėją ar prekių pardavėją ir paklausti, kodėl tos pačios paslaugos ar prekės skiriasi, priklausomai, pavyzdžiui, nuo vartojamos kalbos. Labai dažnai matome, kad kainų skirtumai ar teisių suvaržymai naudotis tam tikromis paslaugomis yra nulemti neapsižiūrėjimo, nepagalvojimo, o ne piktybiško nenoro.

Neseniai mes irgi taip padarėme – kreipėmės į naujos kavinės, įrengtos laikino statinio statusą turinčiame pastate, administraciją. Tokiems statiniams negalioja statybos techninis reglamentas dėl būtino pritaikymo asmenims su negalia, tad įstatyminės pareigos kaip ir nebuvo. Bet draugiškai pabendravus, išsakius pastabas, savininkas geranoriškai pasižadėjo sutvarkyti patekimą į pastatą. Problema buvo išspręsta, juolab, jis patikino, kad vidaus įrengimas – baldai, tualetai ir kt. – žmonėms su negalia tinkami. Tiesiog nepagalvota apie įėjimo suprojektavimą.

Aišku, būna ir piktybiškų paslaugų teikėjų ar prekių pardavėjų, kurie nesistengia nieko daryti ir tada vienintelis būdas – kreiptis į mūsų Tarnybą arba į teismą. O jau tada atliekamas tyrimas.

Kas gresia įmonėms, savo klientams nesudarančioms lygių galimybių?

Retai pasitaiko, kad privatūs verslininkai, kurie yra suinteresuoti pritraukti kuo daugiau žmonių ir iš to uždirbti pelną, nereaguotų į mūsų pasiūlymus net ir be atliekamo tyrimo. Kraštutiniu atveju, jeigu atsisakoma vykdyti rekomendacijas, yra galimybė pradėti administracinę teiseną ir skirti baudas.

Grafinis elements
Grafinis elements
Komentuoki