Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė nustatė, jog taksi įmonė „Dallis“ reklamuodama savo paslaugas pažeidė Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą. Bendrovė įpareigota nutraukti moteris žeminančios reklamos sklaidą.
Tyrimą savo iniciatyva kontrolierė pradėjo gavusi informaciją apie socialiniame tinkle „Facebook“ skelbiamą reklamą. Jos fone matomi skaičiai „69“ bei pavaizduota seksualizuota moteris provokuojančia poza su prierašu „Seksualiausias taksi numeris“.
UAB „Dallis“ vadovas teigė, kad reklamoje pavaizduota mergina vilki stilizuotą taksi vairuotojo uniformą. Pasak jo, daugelyje šalių taksi automobiliai yra geltonos spalvos, o besikeičiantys juodi ir balti kvadratai yra taksi simboliai. Bendrovės direktorius aiškino, jog reklama yra susijusi ne su taksi iškvietimo telefono numeriu, o tik su bendrovės teikiama paslauga.
Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas draudžia reklamuojant paslaugas formuoti visuomenes nuostatas, esą viena lytis pranašesnė už kitą, taip pat žeminti, paniekinti, apriboti teises arba teikti privilegijas dėl asmens lyties.
Jungtinių Tautų konvencija dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo prieš moteris, kurios nuostatas Lietuva privalo vykdyti, įpareigoja imtis visų reikiamų priemonių siekiant pakeisti visuomenines praktikas, pagrįstas vienos lyties nepilnavertiškumo ar pranašumo idėja, stereotipišku vyrų ir moterų vaidmeniu.
Lietuvos reklamos biuras (LRB) lygių galimybių kontrolierei pateikė nuomonę, kad ši reklama pažeidžia Reklamos etikos kodeksą, nes žemina moterų orumą. LRB Arbitražo komisijos narių nuomone, ji galėtų būti priskiriama erotinio pobūdžio informacijai, kadangi skatina orumą žeminantį elgesį ir moterį vaizduoja kaip objektą, tenkinantį seksualinius poreikius. Tokį įspūdį, pasak ekspertų, sustiprina ir dviprasmiška skaičių kombinacija bei kiti vizualiniai elementai.
A. Skardžiuvienė įsitikinusi, kad lyčių stereotipai reklamoje ir žiniasklaidoje daro didelę įtaką visuomenės nuostatų formavimuisi, ypač jaunų žmonių pasaulio suvokimui. „Šioje reklamoje moteris pateikiama kaip objektas – ji pateikiama kaip įrankis ar priemonė, skirta pritraukti vyrų dėmesiui bei sutapatinama su automobiliu, kurio pagrindinė funkcija – įtikti klientui. Tokia metafora ne tik žemina moterų orumą, bet ir stiprina jų – kaip puošmenų ar poreikių tenkintojų – įvaizdį “, – sako ji.