Lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė nustatė, kad Migracijos departamento Vilniaus skyriaus administracija diskriminavo gyventojus su negalia. Vežimėliu judanti klientė negalėjo savarankiškai pasinaudoti keltuvu, žmonėms su negalia skirta parkavimo vieta įrengta netinkamai.
Skundą kontrolierei pateikusi pareiškėja teigė, kad ji negalėjo savarankiškai patekti į skyriaus pastatą. Vizito pradžioje jai nepavyko įjungti prie laiptų esančio keltuvo, departamento atstovų (-ių) pagalba buvo neprieinama, susisiekti telefonu buvo galima tik bendruoju klientų aptarnavimo numeriu, kuriuo paskambinus gali tekti laukti gana ilgai. Keltuvu pasinaudoti jai padėjo praeivis. Po suteiktų paslaugų keltuvas buvo užsistrigęs. Administracijos darbuotojoms teko iškviesti pastatą administruojančios bendrovės darbuotojus, kurie perkrovė sistemą ir pareiškėjai galiausiai pavyko nusileisti žemyn.
Migracijos departamento atstovų (-ių) teigimu, keltuvas turėtų veikti įstaigos darbo laiku, tačiau pasitaiko techninių nesklandumų. Prie keltuvo jau paskelbta naujai parengta išsami naudojimosi instrukcija, įrengtas skambutis, kuriuo galima susiekti su administracija, jei iškyla problemų.
Pareiškėjos vizito metu, prie Migracijos departamento skyriaus sostinėje buvo tik viena žmonėms su negalia skirta parkavimo vieta. Ji, pasak gyventojos, įrengta nesilaikant būtinų reikalavimų. Departamento administracija sutinka, kad reikėtų gerinti paslaugų prieinamumą asmenims su negalia – kreiptasi į Vilniaus miesto savivaldybę dėl parkavimo vietų asmenims su negalia didinimo. Departamento atstovai (-ės) taip pat patikino, jog planuojama gatvės, kuriame yra pastatas, rekonstrukcija. Po jos šaligatviai ir parkavimo vietos turėtų atitikti klientų su negalia poreikius.
Lygių galimybių kontrolierė atkreipia dėmesį, kad Migracijos departamento pastangos gerinti paslaugų prieinamumą yra sveikintinos. „Visgi, jos nepaneigia fakto, jog pareiškėja susidūrė su nelygiavertiškumu. Nėra užtikrinama tinkama keltuvo priežiūra, o šalia vis dar nėra pateiktos informacijos, kaip iškart gauti pagalbą, jeigu keltuvas neveikia, žmonių su negalia automobilių parkavimo sistema yra netinkama bei nesaugi. Viliuosi, kad suplanuoti pokyčiai bus įgyvendinti kokybiškai ir gyventojai (-os) su negalia galės oriai naudotis departamento paslaugomis“, – sako B. Sabatauskaitė.
Kontrolierė kreipėsi į Migracijos departamento Vilniaus skyriaus administraciją siūlydama visiems asmenims, įskaitant ir asmenis su negalia, sudaryti lygias galimybes naudotis teikiamomis paslaugomis.