Kūrybinis sprendimas – per vieną parą. Tokiam iššūkiui „Jaunųjų liūtų“ socialinės reklamos konkurse pasiryžo 23 reklamos profesionalų poros. Konkurso dalyviams tenkanti užduotis – sukurti plakatą, padėsiantį atpažinti smurto artimoje aplinkoje ženklus. Laimėjusi idėja virs nacionaline kampanija, o laimėjusi pora atstovaus Lietuvai „Jaunųjų liūtų“ tarptautiniame konkurse.
Jungtinių Tautų duomenys rodo, kad mažiau nei 40 proc. smurtą patiriančių moterų kreipiasi pagalbos. 2020 metais dėl smurto artimoje aplinkoje registruota daugiau nei 55 000 policijos iškvietimų, pradėti 7 132 ikiteisminiai tyrimai. 8 iš 10 dėl smurto artimoje aplinkoje užregistruotų nusikaltimų aukų – moterys, iš jų 79,5 proc. nukentėjo nuo intymaus partnerio.
Karantino metu smurto artimoje aplinkoje atvejų skaičius Lietuvoje išaugo apie 20 proc.
„Smurto prevencija – vienas pagrindinių veiksnių bandant įveikti šią sudėtinę problemą. Būtent todėl „Jaunųjų liūtų“ socialinės reklamos konkursas siekia prisidėti prie visuomenės švietimo ir sąmoningumo didinimo dėl smurto artimoje aplinkoje. O kūrybiškumas – tikrai galinga jėga, sprendžianti sudėtingiausias pasaulio problemas, ką nekart yra įrodę „Kanų liūtuose“ pristatinėjami ir apdovanojami darbai“ – sako Gabrielė Burbienė, „Kanų liūtų“ festivalio atstovė Lietuvoje.
„Jaunųjų liūtų“ konkurso dalyviai kviečiami pažvelgti į keturis problemos veidus: fizinį, seksualinį, emocinį ir ekonominį smurtą. Gebėjimas atpažinti šias smurto rūšis gali paskatinti visuomenę palaikyti smurto aukas, o nukentėjusiuos žengti pirmąjį žingsnį – kreiptis pagalbos.
„Per savo gyvenimą Lietuvoje smurtą yra patyrusi kas trečia moteris. Vadinasi, kiekvienas iš mūsų – ar tiesiogiai, ar per artimųjų, draugų, bendradarbių patirtis su tuo esame susidūrę. Svarbu tai pripažinti, neneigti problemos, nekaltinti smurtą patiriančių moterų dėl problemos ir imtis ją spręsti atvirai bei iš esmės. Susitelkę, galime sumažinti šią siaubingą statistiką“ , – sako Lietuvos žmogaus teisių centro, konkurso partnerio, komunikacijos vadovė Jūratė Juškaitė.
Kūrybinio iššūkio konkurse imasi 23 dalyvių poros, tarp kurių – reklamos agentūrų atstovai, įmonių rinkodaros padalinių atstovai ir laisvai samdomi reklamos specialistai. Visi jie – iki 30 metų.
Komandų pateiktus darbus vertins ir nugalėtojų porą penktadienį išrinks komisija: agentūros „Autoriai“ įkūrėja ir vadovė Giedrė Šileikytė, „Pencil & Lion“ kūrybos vadovas Aurimas Kadzevičius, Lietuvos žmogaus teisių centro komunikacijos projektų ir festivalio „Nepatogus kinas“ rinkodaros vadovė Daiva Gylytė, „Žmonės“ rinkodaros vadovė G.Burbienė ir LRT generalinės direktorės pavaduotojas Gytis Oganauskas.
Laimėjusią idėją kartu su jos autoriais įgyvendins „Kanų liūtų“ festivaliui Lietuvoje atstovaujantis žurnalas „Žmonės“ bei pagrindinis konkurso partneris – LRT.
Tuo tarpu nacionalinį konkursą laimėjusi kūrybininkų pora Lietuvai atstovaus tarptautiniame „Young Lions“ konkurse birželio mėnesį, kur varžysis su šimtais jaunųjų reklamos profesionalų iš viso pasaulio ir spręs globalios socialinės problemos komunikacijos iššūkius.
„Young Lions“ konkursas yra tarptautinio kūrybiškumo festivalio ir apdovanojimų „Kanų liūtai“ dalis. Jis šiemet vyks internetu.