Lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė nustatė, kad Vilniaus miesto savivaldybė diskriminuoja moksleivius su negalia. Jiems ir joms pavėžėjimo iš mokyklos į dienos centrus paslauga bus teikiama tik tuomet, jei susidarys bent 5 asmenų grupė.
Mokiniams, dėl judėjimo ar intelekto negalios, raidos sutrikimų, saugiai negalintiems pasiekti mokyklos, savivaldybė organizuoja pavėžėjimo į mokyklą ir atgal paslaugas. Vaikai gali būti pavėžėjami ne tik namo, bet ir į dienos centrus, kuriuose bus prižiūrimi iki kol tėvai ar globėjai (-os) baigs darbą.
Liepos 1 d. įsigaliosiančioje atnaujintoje šių paslaugų teikimo tvarkoje numatyta, kad mokyklos vadovo (-ės) sprendimu, kasmet numatomas dienos centrų / globos įstaigų sąrašas, į kuriuos pavėžėjami specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Į tą patį dienos centrą ar globos įstaigą iš vienos mokyklos turi keliauti bent 5 asmenys. Jei grupė nesusidaro, paslauga neteikiama.
Vilniaus miesto savivaldybės atstovai (-ės) tokį sprendimą priėmė siekdami racionaliai planuoti laiką ir lėšas. Pasak jų, minimalus į dienos centrus pavežamų mokinių skaičius nustatytas vadovaujantis galiojančia praktika ir specialiųjų ugdymo įstaigų pateikta informacija.
Skundą kontrolierei pateikusios Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ atstovų (-ių) teigimu, tais atvejais, kai mokykloje mokosi mažiau nei 5 mokiniai (-ės), turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, į dienos centrus darbo metu juos vežti turės patys tėvai.
B. Sabatauskaitė atkreipia dėmesį, kad tokia situacija ribos mamų ir tėčių galimybes visavertiškai dirbti. „Periodiškai atsitraukti nuo darbų tikrai įmanoma ne visada. Be to, kyla klausimas, ar nauja tvarka iš tiesų bus optimali. Pavyzdžiui, mokykloje mokosi keturi specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, lankantys tą patį dienos centrą. Ar tikrai ekonomiškiau juos visus atskirai išvežioti į skirtingus namus nei kartu nuvežti į vieną dienos centrą?“ – svarsto ji.
Lygių galimybių kontrolierė kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę siūlydama užtikrinti vaikų su negalia pavėžėjimą tuomet, kai jiems ir joms šis yra būtinas. Tai galėtų būti padaryta koreguojant Specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių mokinių, besimokančių Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose, pavėžėjimo organizavimo ir važiavimo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašą.