Atidaryti paeišką Grafinis elementas
Atidaryti paiešką Grafinis elementas
Uždaryti paieškos laukelį
X

Paremk Lietuvos žmogaus teisių centro veiklą!

Kasdien siekiame mažinti atotrūkį tarp deklaruojamų vertybių – laisva, vakarietiška, demokratiška, žmogaus teises užtikrinanti Lietuva – ir realybės, kurioje žmonės gyvena šiandien. Dirbame tam, kad užtikrintume žmogaus teises Lietuvoje ir padėtume kiekvienam jaustis oriai būnant savimi.

Reklaminis baneris Reklaminis baneris
Aktualu

10 festivalio „Nepatogus kinas“ programos sudarytojų rekomendacijų

Kadras iš filmo „Meilė, markės ir mirtis“, rež. Cem Kaya

Nepatogus kinas | 2022 10 17

Nepatogus kinas“ įsibėgėja – prasidėjo jau antroji festivalio savaitė. Rinktinės dokumentikos programoje šiemet nugulė beveik 50 filmų ir, ko gero, vieninteliai žmonės, kurie peržiūrėjo juos visus, yra programos sudarytojai. Tad žiūrovų pasirinkimus lengvina ir asmeninėmis rekomendacijomis dalinasi 16–ojo festivalio programą sudarę Narius Kairys, Eva Sinicaitė, Vladas Rožėnas, Viktorija Cook ir Eglė Ausiejūtė.

„Dvi minutės iki vidurnakčio“ (rež. Yael Bartana)
„Dar niekada pasaulis nebuvo taip arti branduolinės katastrofos – 2022 metais „pasaulio pabaigos laikrodis“ rodo 100 sekundžių iki vidurnakčio. Ar vis dar įmanoma pasukti rodyklę atgal? Ir jei įmanoma, kas galėtų tai padaryti? Juk tikrai ne didybės manijos apsėsti paranojiški impotentai? Režisierė Yael Bartana savo filme modeliuoja hipotetinę situaciją: kaip atrodytų pasaulis, jeigu jį valdytų moterys? Na, jeigu?..“ – intriguoja N. Kairys.

Nepatogus kinas

Kadras iš filmo „Dvi minutės iki vidurnakčio“, rež. Yael Bartana | Nepatogus kinas

„Meilė, markės ir mirtis“ (rež. Cem Kaya)
„Ar esate girdėję, kaip skamba turkiškas hiphopas? Filmas, Berlinalėje išrinktas žiūroviškiausiu, nustebins ne tik autentiškais garsais, gyvu ritmu bei spalvingumu. Sekdami pogrindinės turkiškos muzikos istoriją, pamatysime ir nuoseklų bendruomenės portretą. Nepaisant priešiškos aplinkos, šie žmonės karta iš kartos išsaugo ypatingą bruožą – jie tiesiog moka džiaugtis gyvenimu“, – pasakoja E. Sinicaitė.

Kadras iš filmo „Meilė, markės ir mirtis“, rež. Cem Kaya | Nepatogus kinas

„Kosmonautas Kalis“ (rež. Christine Kugler, Günther Kurth)
„Jei jums kinas – proga įsijausti į naujus gyvenimus, ateikite į „Kosmonautą“. Dešimtmetį žmogų sekantis filmas fiksuoja Kalį nuo mielo pradinuko iki to, kol jis pats tampa tėvu. Tai ne tiek filmas apie vieną temą, kiek portretas to, ką reiškia augti bei keistis“, – apie filmą pasakoja V. Rožėnas.

Kadras iš filmo „Kosmonautas Kalis“, rež. Christine Kugler, Günther Kurth | Nepatogus kinas

„Nučiuožę“ (rež. Peter Day)
„Šis įtraukiantis filmas pasakoja apie du parkūru užsiimančius draugus. Jų aistra ilgainiui perauga į „Youtube“ peržiūrų medžioklę, tad triukai darosi vis pavojingesni. Režisierius Peter Day šiuose vaikinuose sugeba įžvelgti kažką daugiau nei dėmesio medžiotojus – filmas atskleidžia po jų linksmomis akimis slepiamas netektis, sulaužytus kaulus bei liūdesį“, – atskleidžia V. Cook.

Kadras iš filmo „Nučiuožę“ rež. Peter Day | Nepatogus kinas

„Miglos vaikai“ (rež. Diem Ha Le)
„Tolimas, bet itin svarbus žvilgsnis į vienos vietnamiečių šeimos istoriją. Filmas nukelia į karčią realybę, kurioje mergaitės yra priverstos per anksti palikti vaikystę ir pereiti į kitą gyvenimo etapą, kuriame jos tėra valiuta“, – pasakoja E. Ausiejūtė.

Nepatogus kinas

Kadras iš filmo „Miglos vaikai“, rež. Diem Ha Le | Nepatogus kinas

„Geras gyvenimas“ (rež. Marta Dauliūtė, Viktorija Šiaulytė)
„Retai kada į „Nepatogų kiną“ einama juoktis, bet „Geras gyvenimas“ – išimtis iš taisyklės. Šio filmo veikėjai, antrepreneriai, kasdien keičia pasaulį, kasdien yra „sustainable“ ir „innovative“. Tik niekaip nesugeba pasakyti – ką jie konkrečiai daro? Filmas apie „positive vibes“ verslo pasaulį“, – šypsosi V. Rožėnas.

Kadras iš filmo „Geras gyvenimas“, rež. Marta Dauliūtė, Viktorija Šiaulytė

„Chaylla“ (rež. Clara Teper, Paul Pirritano)
„Tai – pasakojimas apie jaunos merginos išsivadavimą iš smurtinių santykių. Režisieriai labai subtiliai ir jautriai seka Chayllos gyvenimą ketverius metus ir fiksuoja jos kelionę į laisvę. Kuri yra kupina ne tik ašarų, bet ir palaikančių draugų šypsenų“, – sako V. Cook.

Kadras iš filmo „Chaylla“, rež. Clara Teper, Paul Pirritano

„Mūsų mieste tau nėra vietos“ (rež. Nikolay Stefanov)
„Dokumentinis kinas turi nepaprastą galią supažindinti ir suartinti net su tomis istorijomis, kurios atrodo be galo tolimos. Iš pirmo žvilgsnio filme rodomų futbolo sirgalių pasaulis susideda tik iš riksmų, alaus ir nesibaigiančios agresijos. Tačiau režisierius jų neteisia, o stebi atvira ir humaniška akimi. Pamažu atrandi bendrystę – kaip ir mes visi, jie nori tapti geresniais. Tik ne visuomet pavyksta“, – atskleidžia E. Sinicaitė.

Nepatogus kinas

Kadras iš filmo „Mūsų mieste tau nėra vietos“, rež. Nikolay Stefanov | Nepatogus kinas

„Elektrokarštinė“ (rež. Marie Lidén)
„Tai filmas apie buvimą neišgirstu, nesuprastu ir vienišu pasaulyje, kuris nėra pritaikytas tavai egzistencijai. Istorija, priverčianti empatiškai pažvelgti į alternatyvų ir paslaptingą gyvenimo būdą, kuriam mokslas dar neturi paaiškinimo“, – intriguoja E. Ausiejūtė.

Kadras iš filmo „Elektrokarštinė“, rež. Marie Lidén

„Jaunasis Platonas“ (rež. Neasa Ní Chianáin, Declan McGrath)
„Šis filmas įrodo, kad socialiniai pokyčiai turi prasidėti nuo švietimo sistemos. Jis paliečia daugybę temų, kviečia į apmąstymus ir suteikia vilties, kad siekti pokyčių savyje ir kituose niekada nevėlu“, – sako E. Ausiejūtė.

Kadras iš filmo „Jaunasis Platonas“, rež. Neasa Ní Chianáin, Declan McGrath

Grafinis elements
Grafinis elements
Grafinis elements
Grafinis elements
Komentuoki