Penktadalis žiniasklaidos turinio apie LGBTI+ bendruomenę per paskutinį pusmetį – neigiamas. 2019 ir 2020 m. duomenimis, neigiamas kontekstas fiksuotas mažesnėje dalyje publikacijų (14 proc.). Tarptautinės dienos prieš homofobiją akivaizdoje atkreipiame dėmesį į blogėjantį bendruomenės vaizdavimą viešojoje erdvėje.
Media4change žiniasklaidos monitoringo duomenimis, visą pirmąjį šių metų ketvirtį LGBTI+ bendruomenė dažniau vaizduota neigiamame kontekste nei teigiamame.
Dažniausiai neigiamai LGBTI+ bendruomenė vaizduojama nuomonės skilčių publikacijose, šios sudaro 43,7 proc. visų neigiamų paskutinio pusmečio publikacijų. Komentaro žanro darbuose LGBTI+ bendruomenė dažnai priešinama su šeima, tradicinėmis vertybėmis, valstybingumu.
Tačiau tokių vaizdavimo tendencijų pasirodo ne tik laisvos formos žanruose.
Praėjusių metų Seimo rinkimų metu suintensyvėjus diskusijoms apie lyčiai neutralią partnerystę, skirtumas tarp neigiamos ir teigiamos informacijos bendruomenės atžvilgiu pradėjo didėti. Iki rugsėjo mėnesio matyti apylygiai rodikliai pradėjo tolti vienas nuo kito, kulminaciją pasiekdami vasario mėnesį, kai neigiamas kontekstas teigiamą pranoko 18 kartų.
Diskusijos apie seksualinę orientaciją suintensyvėjo Stambulo konvencijos kontekste vasario mėnesį. Šia tema pasisakė politikai, religinės bendruomenės atstovai. Fiksuotas ryškus žiniasklaidos darbų, neigiamai vertinančių arba skleidžiančių neigiamą informaciją apie LGBTI+ bendruomenę, skaičiaus išaugimas.
Skambant diskusijoms apie LGBTI+ teises, patys bendruomenės atstovai žiniasklaidoje kalbinti vos 7 proc. publikacijų, ir didelę dalį šio skaičiaus sudaro keli tie patys gerai visuomenėje žinomi asmenys.
Tęsiantis politinėms diskusijoms, kuriose dažnai minima LGBTI+ bendruomenė, Media4Change signalizuoja, kad medijose vis dažniau skamba neapykantos kalba. Žiniasklaida, būdama viena svarbiausiu viešojo diskurso formuotojų, gali prisidėti prie homofobijos skleidimo arba jos įveikimo.